Ползите от българския план за възстановяване и устойчивост са в центъра на информационна кампания, която започва на 12-ти май в България по инициатива на Европейската комисия, става ясно от публикация на сайта на Единния информационен портал на европейските струкрурни и инвестиционни фондове.

Кампанията ще продължи един месец.

Целта е да популяризира сред младите българи Механизма за възстановяване и устойчивост на ЕС – NextGenerationEU.

Различни визуални послания в интернет и на открити пространства в градовете ще информират гражданите относно плана за възстановяване и устойчивост и начините, по които българите могат да се възползват от проектите по плана.

Този инструмент ще подпомага действията на държавите-членки за справяне с икономическите и социалните последици на пандемията от COVID-19, както и опитите им да изградят по-устойчиви на шокове обществени системи и национални икономики. За да получат подкрепа, държавите-членки трябваше да изготвят национални планове за възстановяване и устойчивост, в които да определят своите програми за реформи и инвестиции до 2026 г.

На 7 април Европейската комисия даде положителна оценка на плана на България за възстановяване и устойчивост, на 3-ти май Съветът окончателно го одобри.

Това е важна стъпка, която създава условия ЕС да отпусне 6,3 милиарда евро под формата на безвъзмездни средства по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. Това финансиране ще подпомогне изпълнението на решителните инвестиции и реформи, очертани в плана на България за възстановяване и устойчивост, за да може страната да излезе от икономическата криза, породена от пандемията от COVID-19, по-силна и по-добре подготвена за бъдещето.

 

Източник: capgreenzone.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.